wtorek, 1 października 2019

APKI na telefon – czyli jak szybko i przyjemnie uzyskać piękne zdjęcie



       
Od jakiegoś czasu, a właściwie od czasu dołączenia do facebook’owej grupy – Kobieca Foto Szkoła, zaczęłam się naprawdę jarać fotografią.
Nie dzieje się tak bez przyczyny, głównym motywatorem do robienia fajnych, ale i prostych zdjęć, jest oczywiście chęć prezentowania i promowania moich prac scrapbooking’owych na mojej stronie http://craftiza.simplesite.com/.

A od kiedy przeszłam szkolenie „Jak robić świetne zdjęcia telefonem”, - link - https://nie-banalnaizabela.blogspot.com/2019/05/kursy-szkolenia-swietna-zabawa-przy.html
właśnie u Dominiki z KFS, moje zdjęcia nie tylko są lepiej zrobione, ale i też lepiej obrobione 😊 Zostało mi jeszcze dużo nauki, prób i błędów, ale chciałabym podzielić się z Wami tym co pomaga moje zdjęcia ulepszyć. Odrobinę 😊
















przycięcie - flatlay




W internetach znajdziecie całą masę polecajek z aplikacjami na telefon i komputer, które pozwolą Wam na lepsze lub gorsze obrobienie zdjęć, a nawet na ich całkowite przeedytowanie – tego nie polecam, ale w delikatnym poprawieniu efektu zdjęcia, mam swoich ulubieńców. 

efekt rozmytego tła



Najlepszą jak dla mnie aplikacją na telefon – nie mam ambicji na lustrzankę, póki co – jest Snapseed, apka, którą poznałam na szkoleniu z KFS.

Narzędzie proste, darmowe w swojej, jakiej tam wersji, ale przede wszystkim bardzo użyteczne. Ma ogrom funkcji, filtrów i przycinek, nie ze wszystkich skorzystacie, to jest jasne,  ale kilka funkcji przyda się na pewno. Rozjaśnienie, ostrość, zlikwidowanie cieni na zdjęciach – i już mamy efekt WOW.



10 min dla początkujących, 5 min dla wprawionych.

Kolejną super użyteczną aplikacją jest Photo Studio. Mnie szczególnie podpasowały tam ramki – i te skomplikowane i te prościutkie, ale przede wszystkim uwielbiam tam dodawać tekst. Kiedy chcesz wrzucić na Instagram szybką relację z napisami, apka studio będzie najlepsza – naprawdę polecam!
W prosty sposób nadasz zdjęciom pożądany efekt.


 rameczka i napis - prościzna

Najrzadziej, ale jednak, korzystam z aplikacji Pixi. 

Właściwie wykorzystuję ją tylko i wyłącznie do rozjaśniania, a właściwie wybielania np. tła. Robisz zdjęcie na tle szarawej ściany, niekoniecznie bardzo białego parapetu lub stolika, ta funkcja będzie dla Ciebie idealna.  Nie jest to wcale takie znów proste i zabiera sporo czasu, by tło rozjaśnić – whiten – jeżdżę palcem po ekranie i dodaję wybielenie, ale nie zamazać sobie niczego poza tłem 😊, ale kiedy już się namęczę, a zdjęcie musi być super świetliste, to je mam 😊



Taka zabawa ze zdjęciem zabiera kilka minut. Kiedy się nudzę, czekam na zagotowanie wody na kawę, dosłownie pare minut i mam zdjęcie wyostrzone, rozjaśnione i przycięte.

Polecam i zapraszam do zabawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Idiotyczne wymagania wobec kobiet - sprzątanie

Zobaczyłam ostatnio na IG rolkę z 30min zagospodarowaniem czasu, teoretycznie wolnego, przez pewną Panią, nazwijmy ją Zośka. Zośka w ciągu r...