środa, 25 maja 2022

Wycieczka - nieoczyszczająca


Jeździcie na rowerze? 

Ja jeżdżę. Rozpoczęłam sezon w zeszły piątek 10 kilometrową przejażdżką w lesie. 

Uwielbiam moją różową strzałę południa, choć absolutnie nigdzie poza miastem i ścieżkami rowerowymi, nie da się na niej jeździć. Ciężka, wielka, hamulce na pół gwizdka, ale piękna, a w końcu o piękno w życiu chodzi, czyż nie?

Dziś wracam z wycieczki na rowerze do tego, czyli wycieczek w terenie, przystosowanym. Odziedziczony w spadku po synku, który to na 4 letnim jednośladzie, dodam naprawdę porządnym i w ogóle nie zniszczonym, jeździł nie będzie, bo to obciach. Ja jeżdżę i to z dużą przyjemnością, bo w końcu mam przerzutki i nie muszę wypluwać płuc i rozcierać łydek, po pokonaniu najmniejszego podjazdu. Wracam więc dziś z tejże wycieczki z głową pełną myśli dziwnych. Widocznie za bardzo się nie zmęczyłam, bo  głowa wciąż pracuje i to na obrotach ekstremalnych.  

Zastanawiam się wciąż, jak choć na chwilę można zapomnieć o tym dziwnym świecie?

Wojna w Ukrainie wciąż trwa, 92 dzień. Masakra jaka tam się rozgrywa, jest poza moim rozumem i jak domniemam i wyczytuję wciąż, poza wieloma rozumami bardziej tęgimi od mojego. Kolejne masowe groby, kolejne zgwałcone kobiety i dziewczynki, kolejne bezsensowne śmierci i ból niewyobrażalny. Nikt kto wojny nie przeżył sam, nigdy do końca nie będzie potrafił zidentyfikować się z tymi ludźmi, współczujemy, pomagamy jak możemy, a dodać trzeba, że pomoc to niosą w Polsce instytucje poza rządowe i zwykli ludzie. Rząd polski ma jak zwykle wszystko w dupie, najważniejsze, że już za polski ład, sobie nagrody powypłacali, złodzieje. 

Sasin twierdzi, że już niedługo, niebawem Polacy będą zarabiać jak Niemcy. Ja nie wiem, nie interesuję się ani niemiecką polityką, ani tym bardziej ich gospodarką, ale coś przeczuwam, że Niemców czeka wkrótce wielki kryzys, a co za tym idzie, ich zarobki spadną do wysokości tych polskich. Nie wiem kuźwa, 300% podatku ich czeka, czy co?

Mój ulubiony premier powiedział Norwegom, że mają za dużo pieniędzy, więc powinni sie podzielić z tymi, co ich za wiele nie mają, czyli oczywiście z Polakami. Ja nie wiem mennica polska się popsuła? Przecież ma pan zajebiste doświadczenie w jej używaniu? Czy może jednak głupota pańska osiągnęła maxa? O nie, w to nie wierzę! To jest polityk? Homo sapiens? Najpierw wytoczył wojnę Unii, tej złej, niedobrej, żądającej od polskiego rządu praworządności w zamian za dotacje finansowe, co oczywiście nie spodobało się złodziejom z PIS, a teraz jeszcze na wojnę z Norwegią ruszamy? Naprawdę? Jestem w szoku, serio! 

W USA w szkole podstawowej doszło do strzelaniny, nie wiem już której tam. Zginęło 22 dzieci, a sporo wciąż o życie walczy, oraz troje dorosłych oraz zamachowiec. 18latek postanowił postrzelać. Zdaje się, że nie tylko polska psychiatria dziecięca ma problemy. 

W pożarze zginęła polska pisarka z kręgu fantazy. Nie mój krąg zainteresowań, mimo wszystko straszna i przedwczesna śmierć, brak słów. 

To tyle, a tydzień wciąż trwa. Może być gorzej, a ponieważ mieszkam tu, a nie gdzie indziej, wiem że gorzej będzie. Dlatego moja głowa wciąż pracuje, analizuje, rozkinia i zastanawia się, co jeszcze możemy zrobić, by było odrobinę lepiej na tym łez padole.

W kolejną sobotę, podejmę kolejną próbę odpoczynku i resetu na rowerze, może tym razem pójdzie lepiej? 

Pozdrowienia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Idiotyczne wymagania wobec kobiet - sprzątanie

Zobaczyłam ostatnio na IG rolkę z 30min zagospodarowaniem czasu, teoretycznie wolnego, przez pewną Panią, nazwijmy ją Zośka. Zośka w ciągu r...